2013. május 27., hétfő

Almás kocka. (almás pite) A legnépszerűbb almás süti.

Történt, hogy Kedvesem, meglátta a szekrény tetején sorakozó almákat. Nem sokat, de épp eleget ahhoz, hogy jóllakassa sütire éhező fiaimat, és még én is megkóstolhattam. Mivel nekem apró cukorproblémám van, óvatosan kell bánnom a sütikkel. Bevallom, komolyan szabályt szegetem. Megfelelő előkészületek után én is fogyasztottam belőle rendesen. 



Hidegen szebben szeletelhető, de ki tudja kivárni!!!

Mikor előkerült a mérleg, tudtam, süti készül.
Az almákra vetett pillantások után, azt is tudtam, almás süti lesz. Azt, hogy mindjárt kétféle, arra viszont nem gondoltam. (Most eszembe jutott, a Moldova György írásában szereplő vicc, amiben az idős parasztot, felviszik a repülővel, de inkább nem részletezem. Ha valaki kíváncsi, privátban szívesen megírom!)
Na szóval! Mérleg elő, liszt, tojás, almareszelő, fahéj, tejföl, tej, élesztő, és sokan mások az asztalon. Kíváncsiságom határtalan, így a dokumentációt rendesen végzem. A mindig készenlétben lévő fotóapparátot sűrűn kattintgatom, és kíváncsian várom a fejleményeket. Mivel két sütit készített Párom, először a talán legnépszerűbb almás süti, az almás kocka (nevezik almás pitének is, de nem azonos a filmekből ismert amerikai pitével) készítését írom le. A másik is sorra kerül, és azt is megnézhetitek, hogyan készült. Ide kattintva láthatjátok.

Jöjjenek a kikészített alapanyagok:

Így készült.

A tésztához: 400 g. liszt,
1 kocka margarin (250 g.)
1 dl. tejföl, 2 dl. tej, 
50 g. élesztő, 
1 tojás sárgája, csipet só.
A töltelékhez: 10 alma,
1 mokkáskanál fahéj,
4 ek. kristálycukor, 
2 ek. zsemlemorzsa.
A kenéshez, 1 tojás sárgája.

Ezek az alapanyagok, de lássuk az elkészítés módját:


A tej meglangyosítva, majd az élesztő belemorzsolva, pici cukor hozzáadva, és várjuk, hogy felfusson. A liszt, a margarinnal eldörzsölve, majd az élesztős tejjel, csipet sóval, és a tojássárgájával jól összedolgozta, 1 óráig pihen a tészta, szépen lefedve, konyharuha alatt.


Ugye mondtam, hogy 

szebben szeletelhető hidegen.
Almák hámozva, lereszelve, majd rendesen kinyomkodva. Fahéj, cukor, zsemlemorzsa kerül hozzá. A tészta felét, kinyújtva tepsibe tette, ráborította az almás keveréket, majd a maradék tésztát is kinyújtva befedte a tölteléket. Felvert tojássárgájával megkenve, villával megszurkálva mehetett az előmelegített sütőbe. 
Mindenki, saját sütőjének bejáratott, kitapasztalt módszere szerint süsse. Nálunk, kb. 30 percig, 200C. körüli hőmérsékleten sült meg. 
Tapasztalataim szerint, a meghűlt sütiket könnyebb szépen darabolni, de ki tudja ilyenkor kivárni. A friss süti fahéjas, csodás illatának, nem lehet ellenállni. Még szerencse, hogy azonnal ki is vettem belőle néhányat a fotók kedvéért. Higgyétek el! Nem csak a képek szépek. A süti is isteni lett!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése