2013. október 15., kedd

Ma körözöttet készítettem a piri - pirivel.


Néhány nappal ezelőtt, kaptam a Chef Gourmettől piri - piri fűszerkeveréket. Jamie Oliver nevével fémjelzett cuccról van szó, így a minőségében, már akkor sem kételkedtem. Szinte azonnal kipróbáltam, és valóban nem csalódtam.
Akkor piri - piri csirkemellet csináltam, hagymás krumpliszeleteken  , de mivel nem követtem szó szerint a használatit, maradt a tasakban bőven. 
A négy fős adaghoz, az előírás szerint kellett volna az egész zacskónyi keverék, de úgy éreztem, nincs ennyire szükség. Ráérzés? Gyakorlat? Nem tudom melyik, de jól gondolkodtam. Az igazság az, hogy a pácolás után megnyaltam ujjamat, és éreztem, hogy mindenből elegendő mennyiség került a csibemellhez. Mivel így alakult, azóta is gondolkoztam, mi legyen a maradék sorsa. Szeretném még máshoz is kipróbálni, így ismét óvatosan bántam a fűszerrel. Kisebb mennyiségben körözöttet készítettem vele. Nagyon könnyű, finom, hideg reggeli, vagy vacsora, és az elkészítése sem bonyolult. Soha nem csináltam még egyformán, és receptre sincs szükségem. Egyáltalán, semmilyen receptre. Egy idő óta megérzem magamban az ízeket, és fejben tudok recepteket alkotni. Mióta a sors kicsit elbánt velem, és szakmámat (órás) kénytelen voltam abbahagyni, kaptam egy ajándékot is viszonzásul tőle. A gasztronómia szeretete, eddig is előkelő helyet foglalt el életemben, de azóta szinte csak ennek élek. Ez tartja bennem az erőt, a lelket új életemhez.
Úgy érzem, elég hosszúra sikerült a bevezető, és rá kell térnem a lényegre! Hol is hagytam abba? A piri - piri keveréknél. Már elsőre megfogott, a csípős, füstös, citromos íz. Akár magam is elkészíthetném a mixet, mert minden szükséges alapanyaggal rendelkezek. De amíg van belőle, ezt használom. Már röviddel az első felhasználás után tudtam, mit fogok vele legközelebb csinálni. Körözöttet! Mint már írtam, soha nem csinálom egyformán. 
Most ezt találtam ki:


250 g. túró,
4 evőkanál tejföl, (készíthető tejszínnel is)
1 púpozott kávéskanál piri - piri fűszerkeverék,
1 kis csokor snidling
1 kávéskanál ételízesítő,
kb. 50 g. porított parmezán,
1 púpos kávéskanál őrölt pirospaprika.
A fűszerkeverék ezeket tartalmazza: 
Szárított Vörös és Zöld Kaliforniai Paprika, Fűszerek (Füstölt Paprika, Koriander, Fekete Bors, Cayenne Bors), Barna Cukor, Chili por (11%), Tengeri Só, Szárított Hagyma, Búzadara, Fűszernövények (Oregánó, Babérlevél), Szárított Fokhagyma, Citrom por (2,8%), Őrölt Citromhéj (2,1%), Chili Pehely (1,3%), Citrom Olaj (0,7%), Paprika kivonat, Koriander Fűszernövény kivonat, Fokhagyma olaj. 


A snidlinget felaprítottam, összekavartam a tejföllel, a túróval, a fűszerkeverékkel, a paprikával, az ételízesítővel, és a parmezánnal. (Ez utóbbi amolyan recycled megoldás, mert néhány napja ott állomásozik a hűtőben, mivel a milánói makaróni nem vett fel annyit mint terveztük, így ez lett a sorsa.)
Jól összekavartam, majd villával is összedolgoztam. 


Az ember gyarló, és türelmetlen! Tudtam, hogy ha azonnal bepakolok belőle, érezni fogom, külön - külön is az ízeket. Így is történt, de így sem bántam meg türelmetlenségemet. Tudom, néhány hűtőben töltött óra után, még finomabb lesz, de így sem csalódtam. Nem tudom, milyen citrompor, szárított citromhéj van a keverékben, de isteni az utóíze. Egyáltalán minden, de az enyhén csípős, enyhén füstös, citromos íz még most is ott ül ízlelőbimbóimon, és kellemesen birizgálja őket. Pedig közben eltelt több mint egy óra, és csak egy kisebb körözöttes szenyót nyomtam be. Hamarosan, újabb teszt jön, mert már ráfoghatom arra, hogy összeértek az ízek, így újra meg kell kóstolni. Hogyan tudnék másképp véleményt írni új alkotásomról?
Most meg gondolkozhatok, mit csinálok még a maradék fűszerrel!
Na szasztok!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése