2013. október 12., szombat

Piri - piri csirkemell érmék, hagymás krumpliszeleteken.



Hol is kezdjem? Talán mindenek előtt, illik köszönetet mondanom, a 
Chef Gourmet 
magazin szerkesztőgárdájának azért, mert neves bloggertársaim mellett én is helyt kaptam negyedéves kiadványukban. 
Márkás termékeik, Sebestyén Ágnes, (Miss Bikini 2013) a Culinarz blog, Limara péksége, a Laktózmentes Fakanál, Vegavarázs, Jamie Oliver mellett, Gasztropajti is szerepel a magazinban. Ezt nagymértékben olvasóimnak köszönhetem, hiszen Ti sarkalltok az egyre színvonalasabb munkára.
Tegnap tehát megkaptam a Magazin ajándék példányát, és más souvenir is volt a borítékban. 
Jamie Oliver piri - piri fűszerkeveréke


Magam is nagy csilirajongó vagyok. Kertemben is terem a fűszerkeverék alapja, a bird eye (madárszem) csili. Eddig is használtam már kovászoláshoz, és más ételek főzésére, de kíváncsi voltam, Jamie mit kevert hozzá. Csupa jó dolgokat! Konyít hozzá a Pasi! A keverék nagy részét a paprikák alkotják különféle (füstölt, szárított, porított, pehely) formájában, és más csípős anyagok (bors, cheyenne bors) mellett citromhéj, citromolaj, és egyéb fűszereket tartalmaz. Örülök a pontos leírásnak, mert az összetevők alapján megérzem az ízeket. (nem nagyképűség, így van) Gondolkoztam, mit tennék még mellé. Szinte semmit, de egy kis kakukkfűvel nem ronthatom el. Mivel kertemben háromféle is van ebből a fűszerből, a citromillatú mellett döntöttem. 
Azt is rögtön tudtam, mit fogok készíteni, de ebben Párom is segítségemre volt. A hétvége, a saját konyhánk lestrapálásával telik. Mikor, mit készítünk együtt, vagy felváltva. Mivel nejem, tegnap este kivett a hűtőből három gondosan elraktározott csirkemellet, a kapirgálós áldoztok testrészei közül, eldőlt, igazságosan osztozunk. Másfél jutott mindkettőnknek. Őnagysága tejszínesen, pennével akarta elkészíteni, én meg hagymás, krumplitalapzatot választottam. Mindketten jól döntöttünk. Övé lágy, selymes ízű, míg az enyém igen markáns lett. Így van rendjén! Nem versenyezni akartunk, hanem finom ételekkel ellátni a családot a hétvégére. A mennyiségekből kitűnik, hogy két napra való étel került a sütőbe. A vasárnap pedig a megérdemelt pihenésé lesz!
Nejem tejszínes csirkemell falatkáival külön bejegyzésben foglalkozok, így itt az általam készített kajáról írok.


A hozzávalók:
1.5 csirkemell (kb. 800 g.)
5 fej hagyma 
6 gerezd fokhagyma
1/2 csomag piri - piri fűszerkeverék (20 g.)
"Jamie Oliver Piri Piri fûszerkeverék (tüzes, pikáns (csípős) sertéshúsokhoz, halakhoz, szárnyasokhoz)  Izgalmas, csípős fűszerkeverék Jamie Oliver ötlete alapján, chili és egy kis citrom felhasználásával. A Piri Piri fűszerkeverék tökéletes választás sertéshúsok, szárnyasok, és halak fűszerezéséhez.
Felhasználása: Egyszerűen kenje be a hússzeletet olíva olajjal majd ezt követően szórja rá a fűszerkeveréket. Finoman, egyenletesen dörzsölje be a húsféléket vagy halat a tökéletes íz hatás elérése érdekében, majd süsse ízlés szerint. Olajos pác készítése esetén a fűszermixet kevés olajban keverje össze, ezt követően egyszerűen a sűrű pácot a húsokra kenje rá, majd ízlés szerint süsse meg. 
Jamie javaslata: „egyszerűen ízesíthetünk a fűszerkeverékkel pitát, lepényféléket, vagy nagyszerű íz hatást érhetünk el friss salátákra szórva. Imádni fogod!” A tasak tartalma 4 fő részére elegendő! Tökéletes, eredeti ízek kiváló alapanyagokból! 
Összetevők: Szárított Vörös és Zöld Kaliforniai Paprika, Fűszerek (Füstölt Paprika, Koriander, Fekete Bors, Cayenne Bors), Barna Cukor, Chili por (11%), Tengeri Só, Szárított Hagyma, Búzadara, Fűszernövények (Oregánó, Babérlevél), Szárított Fokhagyma, Citrom por (2,8%), Őrölt Citromhéj (2,1%), Chili Pehely (1,3%), Citrom Olaj (0,7%), Paprika kivonat, Koriander Fűszernövény kivonat, Fokhagyma olaj. Allergének: glutént tartalmaz a búza miatt. Származási hely: EU"
kevés só,
kevés frissen őrölt bors,
1 ek. citromlé,
1 ek. étolaj a pácoláshoz, ugyanennyi a krumpli alá
2 kg. krumpli
néhány szál kakukkfű





A csirkemelleket kifiléztem, majd keresztirányban felszeleteltem, ujjnyi vastag szeletekre. 
A fűszerkeverékkel, és kevés olajjal, sóval összekevertem.
1 kanál citromlét is öntöttem hozzá.
A hagymákat megtisztítottam, félkarikákra vágtam, megsóztam. 
A fokhagymákat megtisztítottam, szétnyomtam kés lapjával, felaprítottam, majd hozzákevertem a hússzeletekhez, és összeforgattam.
A krumplit meghámoztam, kisujjnyi vastag karikákra vágtam, és az előzőleg 1 kanálnyi étolajjal megcsurgatott sütőtálba sorakoztattam. Kicsit ezt is megsóztam.
Erre került a hagyma, majd a pácolt hússzeletek.
Borsot őröltem rá, majd kakukkfű ágakat tettem tetejére, és alufóliával leborítva került az előmelegített sütőbe. 
A fólia teteje ki lett lyuggatva.
Addig sütöttem, míg minden meg nem puhult, végig fólia alatt.


Szubjektív vélemény: a várt eredményt hozta a kaja. Nagyon finom lett, de a fűszerkeverékből, a használati utasításban szereplő mennyiség felét tettem csak rá. Elég lett! Az íz, semmihez nem hasonlítható! A több különféle paprika, a chili, és a citromos ízek kitűnően harmonizálnak. A kakukkfű sem bántotta az összhangot, sőt...
Mivel rajtam is úrrá lett a gasztrobloggerek legsúlyosabb betegsége, (addig nem kóstolom meg, míg nincs lefotózva) Párom volt az első tesztalany. Kétszer szedett belőle, így biztató az eredmény. Áron fiam is rendesen pakolt belőle a literes ibrikbe, és alig tett mellé ketchupot (ez óriási eredmény!!!) Ő is repetázott!
Most, hogy én is ettem belőle, meg kell állapítanom: igen finomat csináltam! Utóíze, semmihez nem hasonlítható, hosszan tart! Jól éreztem viszont, hogy nincs szükség a teljes tasakra az ételhez. Javaslom mindenkinek, nyugodtan nyalja meg az ujját a pácolás után! Azon érezni lehet az ízeket, és azt is, miből kell még hozzá. 
Nekem elsőre sikerült!

Ui.: Köszönöm a lehetőséget, hogy kipróbálhattam a fűszert. Mint írásomból kiderült, szívesen ajánlom másoknak is!


2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta..Hol lehet beszerezni ezt a Jamie Oliver Piri Piri fűszerkeveréket?? Előre is köszönöm..Üdv Judit

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Judit! a Chef Gourmet séfek boltjától kaptam ajándékba, de az elején hivatkoztam is a Chef Gourmetre. Ha a nevükre rákattintasz, előjön az elérhetőségük. (sötétkékkel jelölve) Ezen kívül, még két alkalommal használtam a fűszert, körözöttet, és babsalátát készítettem vele. bátran ajánlom, mert nekem nagyon bejött! Következő bejegyzéseimben foglalkozok a két másik étellel. Kérlek olvasd el azokat is, mert tényleg szuper a fűszer. Ha nem sikerül beszerezni, házilag is el lehet készíteni, mert pontosan leírtam, mi van benne.

      Törlés