2013. december 27., péntek

Franciasaláta, a lehető legegyszerűbben.


Nem mellesleg, nagyon finoman!
Meg sem tudom számolni, hányszor csináltam már, de valahogyan sosem írtam meg, hogyan készítem. Nem is volt szükség rá, mert már az első alkalommal sem receptből dolgoztam. Legelőször is hasonlóan csináltam, és nem volt szükség azóta sem a változtatásra. Azóta pedig több mint harminc év telt el.
Fontos az alapanyag. A legegyszerűbb, ha fagyasztott keverékből készítjük, de szánjunk rá egy kis figyelmet. Minden fagyasztott franciasaláta alap tartalmaz sárgarépakockát, és zöldborsót. Ezek mellett lehet a zacsekben sok minden. Van mikor kukoricát is találunk benne, ami kicsit mexikóivá teszi a majdani salátánkat, de előfordulhat, hogy karfiolt, karalábét is tartalmaz a keverék. Ez nem baj. Ebből is finom salátát lehet készíteni, de figyelni kell arra, hogy egyes alapanyagok szétfőhetnek. Érdemes tehát a vásárlás előtt a tasak hátoldalát is megtekinteni, ahol az összetevők megtalálhatók. 
Ha nagyon okosnak akarnék tűnni, felsorolnám, mik azok, amik feltétlenül szükségesek, egy finom franciasalátához. Zöldborsó, sárgarépakocka, krumpli, szintén kockára vágva, alma, és csemege uborka. Ha a zacsekban más is van, az sem baj. Ha nem mélyhűtött cuccot használsz megteheted, de az kb. kétszer annyi időbe telik, így nem spórolsz semmit. Megteheted, hogy valamelyik konzervgyár előre elkészített majonézével öntözöd meg a megfőtt zöldségeket, de minek tennéd, ha magad is el tudod készíteni az öntetet. Garantálom, ha csak részben követed a leírtakat, akkor is finom saláta lesz a végeredmény. Lássuk a lényeget!


1 kg. franciasaláta keverékhez,
2 pohár (kb. 800 g) tejföl,
5-6 db. nagyobb csemegeuborka,
4 db. alma, kockázva,
1 kanál mustár,
só, vagy ételízesítő, 
1 kanál olíva olaj,
1 kávéskanál őrölt bors,
5 db. főtt tojás, (a fehérje kockázva, a sárgája a tejfölbe keverve)
kevés petrezselyem zöld,
tehető még bele fokhagyma granulátum, de kapor is. 


A keveréket a forró, sós vízben megfőzzük, leszűrjük, kicsit hűtünk rajta. A tojásokat keményre főzzük, a sárgáját kivesszük, a fehérjét felkockázzuk.  A tejfölt kikavarjuk a fűszerekkel, az olajjal, és a tojás sárgájával. Az almát meghámozzuk, kockára vágjuk, a csemege uborkát is felkockázzuk. 
Minden hozzávalót összekeverünk, majd pár óráig hűtőbe tesszük. Ismét megkóstoljuk, és ha szükséges újra ízesítjük. 


Fontos a kóstolás, mert az ízek összeérnek, és az esetek többségében szükséges még kicsit sózni, borsozni. Ne essetek kétségbe, ha az első kóstoláskor kicsit túl fűszeresnek találjátok a salátát, mert órák múlva lágyulnak az ízek. Több órás pihentetés után, sűrűbb is lesz a saláta. Ha még mindig túl sósnak találnátok, akkor nyugodtan löttyintsetek rá pár kanál tejfölt, és kezdjétek elölről a fűszerezést. 
A franciasaláta akár magában is kitűnő gyomorkímélő étel, de fűszeres sültek mellé kifejezetten ajánlott. Semleges íze, kihangsúlyozza a sültek karakterét. A tejfölös saláták pedig nyugtatják a gyomrot!

4 megjegyzés:

  1. Akkor ez majonéz nélkül készül? Éva

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy van Kedves Éva! A majonéz alkotórészeiből minden megvan benne, de nem nyers, hanem főtt tojással csináltam. Én minden salátámat így készítem és amellett, hogy olcsóbb, családom, és barátaim szerint nagyon finom. Ajánlom! Más salátákból még a tojást is kihagyom.

      Törlés
  2. Kedves László! Még nempróbáltam mélyhűtött zöldségekből készíteni mert attól tartottam puha lesz de a leírtak után megcsinálom így nem kell annyit bajlódni a szeletelésekkel.Kérdezem melyik az a franciasaláta alap ami tuti .Köszi : Judit

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én próbáltam a Lidlben vett, a Spar, és a Tesco zöldségeivel is. Mindegyikkel jó lett. Jók a saját márkájúak is.

      Törlés