2014. április 17., csütörtök

Gombás ragu aszalt paradicsommal, sárgarépával.



Az elmúlt ősszel sikerült közepes mennyiségű napon szárított paradicsomot archiválni, így a következő paradicsom szezonig van miből dolgoznom. Sokféle ételt készítettem már ennek a csemegének a felhasználásával, és megígértem, minden újabbat is publikálok. Mostani írásom is ígéretem következménye. Szerelmes lettem ebbe a nálunk kevésbé ismert alapanyagba. Három éve készítettem először napon szárított paradicsomot, és azóta sokan kaptak kedvet tapasztalataim alapján kipróbálni  módszeremet.
Jöjjön tehát egy kitűnő ragu, ami aszalt paradicsom, sárgarépa, gomba, és más hozzávalókból készült. Van még egy különlegesség benne, aminek receptjével egyenlőre adós vagyok, de ha azt is leírtam, ide fogom tenni. Nézzük a hozzávalókat.


200 g. gomba szeletelve,
1 nagy fej hagyma,
2 derezd fokhagyma,
100 g. napon szárított paradicsom.
2 szál sárgarépa,
1 dl. spéci szósz (ajvárhoz hasonló mártás, ami pótolható paradicsompürével)
1 csokor újhagyma zöldje,
só, őrölt bors,
kevés olíva olaj a pároláshoz,
1 dl. száraz fehérbor.

A hagymát félkarikára vágtam, a fokhagymát kés lapjával szétnyomtam. Kevés olíva olajon megpároltam a hagymát, és a fokhagymát, majd megsóztam, és hozzátettem a napon szárított paradicsomot. Felöntöttem borral, majd a sárgarépa karikákat is a serpenyőbe téve fedő alatt tovább pároltam. Frissen őrölt borsot, valamint a saját szószomat adtam hozzá, (sült kápia paprika, padlizsán, zeller, paradicsom, fűszerezve) és beletettem a gombát is. Újhagyma zöldjét karikáztam és ezzel lett beállítva a végleges íze. A saját spéci szószom pótolható ajvárral, de akár paradicsomszósszal is.
Kifőtt tésztán ajánlom tálalni.

Újabb étel készült tehát a napon szárított paradicsommal, egyre gyarapítva receptjeim számát. Ígéretemet pedig - miszerint minden aszalt paradicsomos ételemről írok - ezentúl is igyekszem teljesíteni.
Remélem, mindenki megelégedésére!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése