2014. november 7., péntek

Karfiolleves, pirított karfiolból habarás nélkül.

Imádom a karfiolt, majdnem minden formában. Rántva, pirítva, kovászolva, savanyúságként, és a rakott karfiol is közel áll szívemhez. Egyedül a levessel voltam hadiállapotban egész életemben. Mostanáig! A karfiol varázsa nekem a roppanósságában rejlik. Mikor beleharapok, a rózsák szétomlanak apró darabjaikra, és betöltik az egész szájüregemet. Valószínű azok a karfiollevesek, amiket gyerekkoromban ettem, nem vitték át nálam a képzeletbeli lécet. Mindig olyan levessel találkoztam, amiben a belefőtt karfiol nagyon puha, néha nyálkás állapotban leledzett. Hosszú ideig gondolkoztam, hogyan készíteném el azt a levest, ami a nálam igen magasra tett mércét is  megüti, és át is viszi. A közelmúltban nekiálltam, és kitűnően sikerült. Teljesen egyéni megoldást választottam, de nem csigázok senkit tovább. Receptemet már korábban leírtam, és egyszerűsített változatát meg is osztottam. Sikerére való tekintettel, fő oldalamra is áthoztam. Íme:




Hozzávalók 2 személyre:


8 nagyobb karfiolrózsa és a karfiol zsengébb levelei.  (kb. 1/2 karfiol)
só, frissen őrölt bors
1/2 teáskanál reszelt szerecsendió,
1 szál petrezselyem gyökér,
100 g. főzőtejszín,
1 evőkanál olíva olaj, 

1 kanál tökmag.
1 mokkáskanál tökmagolaj

A karfiolrózsákat kisebb darabokra bontjuk, a leveleket a levélerekre merőlegesen felcsíkozzuk, enyhén megsózzuk. Serpenyőben olíva olajon megpirítjuk, a karikára vágott petrezselyem gyökérrel együtt. Mikor ezeket kivesszük a serpenyőből, kevés tökmagot pirítunk benne. A karfiolból a leveleket, és néhány szebb darabot félreteszünk a tálaláshoz, a maradékot enyhén sós vízben megfőzzük. Hozzáadjuk a szerecsendiót, a tökmagot, majd mikor megfőtt a karfiol, és a petrezselyem, összeturmixoljuk a főzőtejszínnel együtt. Nem muszáj nagyon krémesre készíteni, jobb ha kicsit darabos marad. Tálaláskor a leves tetejére helyezzük a pirított levél, és karfiol darabokat, és kevés tökmagolajat csorgatunk rá, valamint pirított tökmagot teszünk a tetejére. Adhatunk mellé pirítóst is.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése