2014. november 6., csütörtök

Papucsok leveles tésztából scamorzával, és tetszőleges töltelékkel.


Ezt a sütit rengetegszer elkészítettem eddig. Csináltam édes változatban meggyel – dióval, aszalt szilvával, és másokkal, valamint sós töltelékkel, kolbásszal – mustárral, virslivel, pizzaszósszal - napon szárított paradicsommal, és másokkal töltve. Most a rakott krumpliból kimaradt megmaradt scamorzát, és kolbászt, főtt császárt, valamint napon szárított paradicsomot használtam. A kolbászt, a császárt, és az aszalt paradicsomot úgy, hogy mellé egy kis csík scamorzát is tettem. (a scamorza, egy a mozzarellára hasonlító, annál kicsit keményebb sajtféleség) Elkészíthető fagyasztott leveles tésztából is, de én magam hajtogattam a vajas tésztámat. Mivel a leveles tészta receptje nagyon meghosszabbítaná a leírást, maradok a fagyasztott alapanyagnál. Az is tökéletes hozzávaló.

Hozzávalók egy nagy tepsihez:
50 – 60 g. szarvasi scamorza  3 cm. hosszú, vékony csíkokra vágva,
1 csomag (500 g.) fagyasztott leveles tészta,
tetszőlegesen választott töltelék ( kolbász, virsli, császárszalonna, napon szárított paradicsom)
tojás a kenéshez,
durva szemű só,
szárított fűszerkeverék

Elkészítése:
A tésztát 3 mm. vastagra nyújtjuk, majd pizzavágóval 5 x 5 centis négyzetekre vágjuk. A négyzetek egyik sarkát megkenjük a lazán felvert tojással, majd a választott tölteléket, valamint egy csík sajtot mellé téve felhajtjuk.  A töltelék, csak a fantáziádra van bízva, mert nagyon változatosan lehet elkészíteni.
Tepsibe, sütőpapírra sorjázzuk úgy, hogy legyen ki távolság a papucskák közt, mert a sütés során kelnek egy kicsit még.
A papucskák tetejét megkenjük tojással, megszórjuk kevés sóval, és fűszerkeverékkel. Ehhez az összeállításhoz ajánlom, a pizza fűszert, ami bazsalikom,  oregánó, kakukkfű, rozmaring keveréke.
20 – 25 perc alatt előmelegített sütőben arany barnára sütjük.




Íme egy rendkívül gyors, finom vendégváró. Soha nem vallottam még kudarcot vele. Most egy kis mediterrán jelleget kölcsönzött neki a scamorza, és az aszalt paradicsom. Áron fiam, mikor vendégeket várt, kikötötte, hogy ezt készítsek a vendégseregnek. Pillanatok alatt eltűnt. Mikor évekkel ezelőtt kórházba kerültem, csak úgy engedtek el hétvégére, hogy megígértették velem, nem térek vissza ilyen süti nélkül. Nagy sikerem volt vele!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése