2014. november 7., péntek

Rakott krumpli füstölt scamorzával

A közelmúltban receptversenyen vettem részt, amit szerencsésen meg is nyertem. A Mozzarella KFT. versenyén lettem szeptemberben a hónap szakácsa. Átnézve az oldalukra feltöltött recepteket, meglepődve vettem észre, hogy az egyik kedvencemmel, a füstölt scamorzával még senki nem készített ételt. Bár ezek a sajtféleségek az olaszos ízvilágra jellemzőek, én mást is készítettem már a scamorzával, mint a megszokott olaszos ételek. Legutóbb például rakott krumplit. Azért a fűszerezésében, és az egyik hozzávalóval, mégis olaszossá tettem az ételt, mert így finomabbnak éreztem. Ezúttal nem a verseny miatt, hanem a kihívás kedvéért készítettem egy új ételt. 



Rakott krumpli füstölt scamorzával címen publikáltam új receptemet.



Hozzávalók 2 adaghoz:

100 g. szarvasi füstölt scamorza,
3 nagyobb burgonya,
100 g. füstölt házikolbász,
4 db. tojás,
1 kis doboz tejföl,
1 púpos evőkanál liszt,
3 szelet toast kenyér,
50 g. napon szárított paradicsom (saját készítésű)
só, őrölt bors,
szárított bazsalikom, és oregánó.




A krumplit héjával, két tojással együtt sós vízben felteszem főni. Három szelet toast kenyér héját levágom, nyújtófával vékonyra nyújtom, majd kivajazott püspökkenyér forma aljába rakom. Erre kerül a főtt, majd meghámozott szeletelt főtt krumpli fele, valamint a szeletelt házi kolbász, legvégül a szeletelt főtt tojás. Ezután két tojásból, amit lazán felverek, tejfölből, egy kanál lisztből, valamint kevés vízből mártást kavarok. Enyhén megsózom, megborsozom, kevés szárított bazsalikomot, és oregánót adok hozzá, majd az eddig a formába rakott alapanyagokra töltöm a mártás 2/3 részét. A napon szárított paradicsomot is elosztom rajta. A maradék krumplival betakarom, majd a maradék masszát is elsimítom rajta. Sütőbe teszem, ahol nincs szüksége hosszú sütésre, hiszen minden előfőzött volt. Mikor a teteje kezd pirulni, a tépett scamorzát is ráteszem, és hagyom, hogy ráolvadjon. Mikor megsült, nem azonnal tálalom, mert úgy könnyen szétesik. A scamorza helyett jó a mozzarella is.

A végeredmény egy rendkívül különleges ízű, és szép állagú étel lett. Lényeges volt, hogy ne azonnal szeleteljem (porciózzam ki) a sütőtálból. Tapasztalatom, ha a sütiket, és a rakott ételeket kis pihentetés után tálaljuk, lényegesen szebben szeletelhetők, mintha még forrón tesszük a tányérra. Ebben az esetben az étel által nyújtott esztétikai élmény is fontos, így megvártam a kellő időt, és csak akkor tálaltam, amikor már kicsit meghűlt a benne lévő sajt is. A sajt miatt tartja a formáját, így sarkosabb, már - már mértani alakzatot is szelhetünk belőle. 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése