2014. december 28., vasárnap

Saláta karácsonyi maradékokból.



Amikor elmúlt karácsony, de a hűtő meg tele a maradékokkal, és igazán vágynál már egy kicsit könnyebb kajára nyisd ki a hűtőt, nézz körül, miből készíthetsz salátát! Biztosan találsz olyat, ami kitűnően alkalmas erre a célra. Más ünnep után, a hétvégi maradékokból is elkészítheted, de tudatosan főzhetsz is úgy, hogy felkészülsz a maradékok újrahasznosítására. 

Én most ezeket találtam:
Főtt leveszöldségek, (sárgarépa, gyökér, karalábé, zeller, főtt fokhagyma)
főtt hús, (orja a csontról lefejtve)
kevés lilahagyma,
szívsaláta, vagy fejes saláta, esetleg bármilyen friss salátakeverék,
kevés balzsamecet, és extra szűz olíva olaj,
ha van, kevés reszelt sajt.

A főtt húst feldaraboltam, a főtt zöldségeket is, majd óvatosan, hogy ne törjön összekevertem tépkedett szívsalátával, és toszkán salátakeverékkel. (endívia, rukkola, csíkozott sárgarépa, lila káposzta. Lilahagyma karikákat is adtam a keverékhez, majd kicsit megöntöztem balzsamecettel, valamint extra szűz olívaolajjal. Félkemény sajtot reszeltem tetejére. A nehéz karácsonyi ételek után jól esett egy könnyebb kímélő étel. 
Tejfölből, kevés mustárból, főtt tojás sárgájából, sóból, őrölt borsból készített hamis majonézzel is összekeverhetjük, de pirított kenyérkockákkal is tálalhatjuk.

Bevallom, két adagnyit csináltam, de mire ezeket a sorokat leírtam, észrevétlenül elfogyott az összes. Nagyon jól esett, így biztosan nem várom meg a következő karácsonyt a legközelebbi salátámhoz!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése