2014. december 9., kedd

Sütőtökös, kolbászos calzone (töltött pizza)


A pizza egyértelműen azon ételek közé tartozik, amiket bármivel fel lehet dobni. Sosem állt messze tőlem a kísérletezés, és most is kipróbáltam valami újat.

Hozzávalók a pizzatésztához:
500 g. finomliszt,
1 csomag porélesztő,
kevés só,
1 dl. olíva olaj,
langyos víz,
kevés szárított zsályalevél. (elhagyható)
a töltelékbe:
sütőtök,
házikolbász,
lila hagyma,
mozzarella,
pizzaszósz.
Elkészítés:
A lisztből, a porélesztőből, a sóból, az olajból, és vízből laza pizzatésztát készítek. Annyi vizet töltök bele, hogy jól gyúrható legyen. Konyharuhával letakarva 1 óráig kelesztem, majd négyfelé vágom. Gombócokat formázok belőle, majd vigyázva, hogy ki ne lyukadjon, kihúzom négyszögletű formára. Lehet nyújtani is lisztezett deszkán. A tészta egyik felére házi pizzaszószt, vékony sütőtök szeleteket, kolbászkarikákat, vékonyra szelt lilahagymát rakok, és szétnyomott mozzarellával borítom. A pizzatészta szabadon maradt felét ráhajtom, és a széleket összenyomkodom.
Előmelegített sütőben, kiolajozott sütőlapon, vagy tepsiben 25 perc alatt készre sütöm.
A pizzaszószom bazsalikomot, oregánót, fokhagymát, zellert, és paradicsomot tartalmaz, így más fűszert nem tettem a töltelékbe. A kolbásztól kellemesen csípős lett, és a sütőtök minden ízt magába gyűjtött.  A töltelék összeállítását mindenki ízlésére bízom, de én darabonként  2 szelet kolbászt, 4 kisebb szelet tököt, 1 szeletnyi lilahagymát, 3 db mini mozzarellát, valamint 1 evőkanálnyi pizzaszószt tettem bele.
Ebből a mennyiségből, 4 db. calzone készült, a mennyiség tetszés szerint növelhető.

Gyorsan, viszonylag egyszerűen kitűnő, különleges pizzát készítettem. Még a nyújtódeszkát sem kellett elővenni, mert nagyobb vágódeszkán formáztam meg a pizzákat. 







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése