2015. március 12., csütörtök

Reszelt sajtos saláta.


Nálam nincs se kezdete, se vége a salátaszezonnak. Imádok minden salátát, és akár hetekig el tudok lenni rajtuk. Legutóbb bevásároltam jó egy hétre, de közben nyertem egy csomó tésztát, így a muníció kiegészült. A tészták, és a zöldségek együtt kitűnő alapanyagok, kiegészítik egymást. De az majd néhány nap múlva, mert most egy rendkívül egyszerű salátát készítettem, zöldségekből, reszelt sajttal. Pillanatok alatt kész lett, és amilyen gyorsan elkészült, olyan gyorsan el is fogyott!



Hozzávalók 2 salátarajongó részére:

2 szál sárgarépa,

1 fej lila hagyma,
1/2 édeskömény szár, 
1 ek. extra szűz olíva olaj,
1 marék madársaláta,
kevés csilipehely,
 1 tk. almaecet,
10 dkg. reszelt sajt, (trappista, ementáli)
1 csipet só.

A saláta hozzávalóit felszeletelem, megsózom, ráöntöm az olajat, és a madársaláta kivételével 3 percig megmikrózom. Ezalatt a roppanósságát megőrzi, de enyhén megpuhul. Megvárom, hogy kihűljön, és megöntöm kevés almaecettel, csilipelyhet szórok rá, és összekeverem a madársalátával is. Tálaláskor sajtot reszelek rá.





Salátát szinte mindenből lehet készíteni. Még a legínségesebb téli időszakban is. Mindenkinek szüksége van a vitaminokra, az ásványi anyagokra, és én igyekszek a lehető legolcsóbb módon pótolni a szükséges  dolgokat, amiket csak a zöld, nyers alapanyagok tartalmazhatnak. A betegségek pedig messze elkerülnek! Van amit én sem tudok kivédeni, de az nem a salátákon múlik!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése