2015. szeptember 19., szombat

Pulykacomb, szaftos hagymás krumplival.

Hétfőn kórházba vonulok egy hétre. Így adódott, de nem vagyok kétségbe esve. Egy kedves antiszociális hölgy hathatós közreműködése miatt két hónapja agyi infarktust kaptam, így utókezelési célzattal, egy hetes infúzió kúrára befekszek. Naplót fogok vezetni, így nem mondok le a legkedvesebb foglalatosságomról, az írásról. 
Mindenki ismeri a kórházi állapotokat. Nejem is tudja, hogy ehhez hasonló kaját, csak álmomban láthatok az egészség házában. Érdekességként megjegyezném, hogy a börtönökben, a kórházi élelmezési kvóta többszöröséből lakatják jól a Tisztelt Bűnöző Urakat! Aki a törvényt hozta valószínű gondolt jövőjére! Legalább lakjon jól. De  hogy jövök én ahhoz, hogy jövőbe lássak? Nekem a MOST a lényeges! 



Egész családom szereti a finom, mégis olcsó, magyaros, fűszeres ételeket. Aszonypajti ragyogó háziasszony, és az utóbbi időkben magára vállalta az ételkészítés nemes feladatát. 

Én kényszerűségből, elméleti gasztronómiai szakemberré váltam. Meg dokumentaristává. Állapotom már lehetővé teszi, hogy írjak, és fényképezzek. Már ez is nagy haladás. Igaz, nem adtam fel egy percig sem! Hajtottam magam, a mielőbbi gyógyulás érdekében. Szívből remélem, nem vész kárba a gyógykezelés! Most tehát meglepő, de várom a kórházat. 
De a kórházba vonulás előtt utoljára még jár egy finom ebéd. Mivel vacsorára is fog maradni belőle, így tekinthetem ezt utolsó vacsorának is.
Lássuk tehát, hogyan készült a mű!




Hozzávalók:


6 db. pulyka alsócomb, (1 szárny is volt köztük)

1 fej fokhagyma, 
1 szelet füstölt szalonna (ujjnyi vastag)
só, 
3 kanál étolaj,
saját készítésű fűszerkeverék (rozmaring, kakukkfű, durva bors, bazsalikom, őrölt füstölt paprika, citromfű) (Hasonló fűszerkeverék kapható a kereskedelemben is)



2,5 kg. krumpli,

4 fej vöröshagyma, 
só, 
frissen őrölt bors, 
1 kanál étolaj,
a kisült pecsenye leve.



A pulykacombokat fokhagymagerezdekkel bőségesen megtűzdeljük, sózzuk, bedörzsöljük  fűszerkeverékkel. Keskeny pengéjű kés segítségével keresztben rést nyitunk rajta, amibe a kés pengéje mellett vékony szalonnacsíkokat húzunk. Sütőtálba, vagy tepsibe sorjázzuk, majd végig alufólia alatt megsütjük a combokat. (kb. 80 perc) A pecsenyezsír egy részét leöntjük a combokról.

Másik tálban, vagy tepsiben elkészítjük a hagymás, szaftos krumplit.

A krumplit megtisztítjuk, hasábokra vágjuk. A hagymákat felcsíkozzuk. Megsózzuk, borsot őrlünk rá, majd kevés olajjal összeforgatjuk. A tálban egyenletesen elosztjuk, ráöntjük a sült comb pecsenyezsírját is, majd fólia alatt a krumpli puhulásáig sütjük. A végén a fóliát levéve enyhén megpirítjuk.

A sült pulykacombot a szaftos, hagymás krumplival tálaljuk.





Nem várom tehát éhesen a kórházat. Ez legalább nem fog hiányozni. Az utolsó ebéd, az utolsó vacsora emléke. A többit meg majd látjuk. Ti is láthatjátok majd, ha kórházi kajákkal foglalkozó blogoldalamon keresgéltek.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése