2015. október 21., szerda

Rakott krumpli variáció





Van, amikor nem csak az étel íze, hanem a látvány is fontos. Szerintem legtöbbször! A közelmúltban, az egyik éjszaka álmodtam meg ezt a rakott krumpli variációt, ami tényleg elég szépre sikeredett. Lehetett volna még tovább is fokozni az esztétikai élményt, de mát nem éreztem szükségét. Saját konyhám elvégre nem egy Michlein csillagos étterem, de a szép étkek látványa engem is jobb étvágyra serkent. Kit nem? Persze ennek az ételnek is megvan a hátránya, mert ugye a rakott krumpli esetében ahhoz van hozzászokva az éhes ember, hogy jókora adag készül belőle, valamint bárki szedhet kedvére. Én most az ún. "fine dining" konyha alapelveit követtem, miszerint kisebb adagokból sokfélét készítettem. Majdnem ugyanúgy, mintha a hagyományos módon csináltam volna tepsiben, vagy sütőtálban, a mássága csak a tálalás módjában különbözött, na meg annyiban, hogy alkotórészei egyenként készültek, és lettek sorban tálalva. Az elsőrendű szempont viszont ezúttal az étel szépsége volt, és igyekeztem minél jobban megfelelni ennek a célnak. Na meg Páromnak, mert együtt fogyasztottuk el. Mondhatnám azt is, hogy időnként én is megnézem a Konyhafőnök műsorát, és nekem is vannak apró ötleteim. Még az első sorozatban kapacitáltak, de úgy érzem nem lenne nekem való maga a műsor. A képernyő meg pláne. Operatőrként évekig álltam a kamera másik oldalán, és annyi elég is volt. Betegségem miatt, meg amúgy esztétikailag sem vagyok alkalmas rá. De legalább van önkritikám!

Receptet most is írok, de csupán egy elkészítési útmutatót. A rakott krumpli azon ételek közé tartozik, amit egy kezdő, amatőr szakács is könnyen el tud készíteni. 


A nagyobb szemű krumplikat, és a tojásokat sós vízben feltettem főni. A krumplit lehet héjában, vagy meghámozva is főzni. Villával próbát tartottam, és mikor könnyen beleszúrható, kész. Ezalatt a tojás is megfőtt. A tojást hideg vízzel lehűtöttem, később meghámoztam. A kolbász szeleteket zsírjára sütöttem, a tejfölt megfűszereztem kevés sóval, őrölt borssal, szárított petrezselyem zölddel, és kevés fokhagyma porral.
A tálaláskor a karikára vágott krumpli szeleteket tettem a tányérra először, majd megöntöttem a fűszerezett tejföllel. Erre tettem a kolbász karikákat, amit megcsorgattam a kisült kolbászzsírral. Tetejébe negyedbe vágott főtt tojásokat tettem, majd az egészre fűszermalomból rozmaringos, citromos, csilis fűszerkeveréket tekertem.

Hozzávalók 2 fő részére:

5 szem szép egyforma krumpli,
2 db. főtt tojás, 
fél szál gyulai kolbász,
kevés tejföl,
csipet petrezselyem zöld,
csipetnyi fokhagymapor,
csilis, citromos, rozmaringos fűszermalom.






Nem arra a célra készült tehát ételem ebben az esetben, hogy jól lakassam a vendégsereget. Kitűnően beleillik viszont egy degusztációs menü fogásai közé, mely esetben az a cél, hogy többféle kis adagos étel kerüljön az asztalra. Felfoghatjuk tapasként is rakott krumplimat. Kettőnknek, vacsorára pont elég volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése