2015. november 13., péntek

Szegény szénégetők lakomája.


Ma carbonara spagettit terveztem ebédre. 
Közben átgondoltam, mert biztosan másképpen is el lehet készíteni ezt, az eredetileg olasz ételt, a szénégetők kedvencét. De miért ne magyarosítsunk rajta egy kicsit? Az is igaz, hogy főként Húsvét után, a sonka maradékából szoktam csinálni, ami már szintén enyhén magyarosított étel, viszont most egészen máson járt az eszem. Mert mindig variálok! 
Ha rajtam kívül sokan nem tettek volna már így, és ma sem tennének, mi lenne?  Ha le lennénk ragadva a paprikás krumplinál, és más megszokott sablonos ételeknél, haladna előre a gasztronómia? Hol lennének  a híres - neves szakácsok által alkotott kísérleti, később bevált ételek, azok receptjei? Ma viszont ismét kísérletező kedvemben voltam! Újat akartam alkotni!
Gyorsan végiggondoltam! Mi van a hűtőben, és mi az, aminél magyarosabb alapanyagot keresve sem találnék? Szalonna, kolbász, tejföl, tojás. Kertemben még zöldell még a friss petrezselyem, ami szintén kitűnő ízesítő anyag. Minek bele olaszos ízvilágú bazsalikom, prosciutto (sonka) parmezán, és más flancos alapanyag, amikor Talján barátaink is sorban állnának, megkóstolni kitalált új kajámat? Egyedül a tészta! Nos, minek szépítsem, tészta túltengésben szenvedek. Hirtelen legalább háromféle kitűnő minőségű száraztésztát tudtam előkapni nyereményeim közül, de nem válogattam. Ez akadt először a kezembe, bontott csomag volt, így fiamnak, és magamnak bőséges ebédként szolgált. Mindjárt elolvashatjátok, milyen egyszerűen készítettem.


Hozzávalók 2 személy részére:


150 g. spagetti,

4 szelet füstölt szalonna,
1/2 fej lila hagyma,
1/2 szál lángolt házikolbász,
1 tojás, 
2 kanál tejföl, 
néhány levél petrezselyem zöld, 
kevés só, frissen őrölt bors.

A spagettit,  sós, lobogó vízben feltesszük főni. A szalonnát vékony csíkokra vágjuk, a kolbászt felaprózzuk. A szalonnát zsírjára sütjük, a tepertők nagyobb részét kiemeljük. Az apróra kockázott kolbászt is megsütjük, majd azt is eltávolítjuk a serpenyőből. 
A visszamaradt zsiradékon, a felkarikázott lila hagymát enyhén megfonnyasztjuk, majd a közben megfőtt spagettit, közvetlenül a serpenyőbe szedjük. Leöblíteni, lecsöpögtetni nem kell! Két evőkanál tejföllel elkeverjük a tojást, majd a serpenyőben hozzáforgatjuk a tésztához. Enyhén sózzuk, borsot őrlünk rá. Apróra vágott petrezselyem zölddel ízesítjük. A megsült tepertőkkel, a kolbásszal is összekeverjük, félretett kakastaréjra sült szalonnával, aprított petrezselyem zölddel tálaljuk.

Lehetne még tovább variálni, de minek? Először gondolkoztam kevés apróra vágott piros kaliforniai paprika, vagy szintén hűtőmben raboskodó olajbogyó felszabadításán, ételemhez való szoros kapcsolat kialakításán. De minek? Célomat úgy érzem teljesítettem, és nem is akárhogyan. Fiam  eddig soha nem kóstolta ezt a variációt, de elismerően nyilatkozott róla. Ízlett neki. Tejföllel, és ketchuppal is javított rajta, saját ízlése szerint.
Megint új ételt alkottam tehát! A szegény Magyar Szénégetők lakomáját, Rezsibiztos módra. Mily szerencse, hogy hazánkban nincsenek már szénégetők, szegények meg pláne. A Rezsibiztosról pedig nem kívánok vitát nyitni. Ő biztosan nem ehhez a nagyságrendhez van hozzászokva, ami az ételeket illeti!

Azt pedig büszkén elárulom el, hogy a fiamtól, Karácsonyra kapott, gyönyörű korondi kerámia tálban szervíroztam az ételt, ezzel tényleg nemzetközi jelleget is adva neki.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése