2016. április 19., kedd

Galambleves a "gyógyító erő"


Hosszú éveken keresztül mindig úgy hallottam, hogy ha valaki beteg, vagy már éppen felépülőfélben van, galamblevest kell főzni számára. Ez jót tesz az egészségének! Ennek a hiedelemnek biztosan van némi tudományos alapja is. Nem vagyok ugyan súlyos beteg, de egy finom, tápláló galambleves soha nem árthat!
Tény, hogy valóban felépülőfélben vagyok, a húslevest pedig igen szeretem. Biztosan jót is tenne, sőt már ki is próbáltam a napokban. Nem rontottam el vele a gyenge gyomromat. Ez is tény!
Ezt sem kell másként készíteni, mint más hagyományos húsleveseket. Valamivel tovább kell főzni mintha más madárból főznénk, hiszen a galamb gyakorló sportoló, keveset lazsál. A húsa így lényegesen izmosabb, mint például egy sokkal többet lebzselő, gyenge csirkéé. Viszont egyáltalán nem zsíros. Megfőzve igazi esszencia. A hús a levesben, ennek megfelelően szintén más. A megfőzendő galamb, tollal borítva teljesen mindegy milyen színű. Ugyanolyan finom leves főzhető a békegalambból is, bár ez nem nagyon illendő. A postagalamb is alkalmas leves készítésére. Szárnyakat ugyan biztosan nem fogsz tőle kapni, de legalább jót tesz az egészségednek! Azokkal a galambokkal viszont nem érdemes táplálkoznotok, amiket időnként én reptetek. 
Látjátok? Máris javult az egészségem! A kedélyállapotom is a régi. Az életkedvem legalábbis jelentősen javult.
Hogy ez a galamblevesnek köszönhető, vagy esetleg másnak, ezt a tudósokra bízom. Én a galamblevest megettem, ami igen jól esett, a receptet pedig ezennel megosztom.

Hozzávalók:

2 db.  galamb,
1 kg. vegyes leveszöldség (sárgarépa, petrezselyem gyökér, 1/4 zeller, 1/4 karalábé, 1 kis fej hagyma, kis csokor petrezselyemzöld)
3 marék levestészta.
kevés só, 
néhány szem bors.

Elkészítése:


A  konyhakész galambokat jól átmossuk akár több lében is, majd enyhén sós vízben, néhány szem borssal együtt feltesszük főzni. (ételízesítő használatát nem javallom!) Tanácsos hosszabb ideig, gyengébb lángon főzni, hogy az igazi esszencia, a "gyógyító erő" valóban kioldódjon a húsokból, és a csontokból. A főzés félidejében hozzáadjuk a leveszöldségeket, valamint a petrezselyem zöldjét is. Gyengébb lángon, mint például egy csirkével tennénk, addig főzzük míg a hús megpuhult, de nem esik szét. A levét ekkor leszűrjük, a húst különválogatjuk a zöldségektől. A leszűrt leveslébe 3 marék levestésztát főzünk bele. Ez a mennyiség így 4 fő részére bőségesen elegendő gyógyszer. A megfőzött zöldségekkel, és a félbevágott galambokkal együtt valóban gyógyító ebéd. 




Tényleg igen finom volt!
Még egy jó tanács a legvégére, kizárólag nektek, és ingyen. A Red Bullal se próbálkozzatok, mert a reklám szerint ugyan "szárnyakat ad" de erre még a mai napokig nincs tudományos bizonyíték. A galambleves gyógyerejére viszont van! Én legalábbis próbát tettem vele. Ártani, biztosan nem ártott!


2 megjegyzés: