2014. április 6., vasárnap

Aszalt paradicsomos tördelős.


Aki jobban ismer tudja, hogy szinte soha nem dolgozok receptből, valamint imádok kísérletezni. Ez arra való, hogy továbbfejlesszem, egyszer már elkészített ételemet, a még jobb íz elérése érdekében. Néhány hete napon szárított paradicsommal töltött pizzagolyókat csináltam mindjárt kétféle módon, és mivel bejött, kicsit kombináltam rajta. Kísérletem eredményes lett, mert most még finomabbat csináltam. Egyesítettem medvehagymás pogácsa receptemet, a pizzagolyók elkészítési módját, valamint csipetnyi krumplis pogácsa recit is kevertem hozzá, így mindből egy kicsi, és a végeredmény tökéletes. Nem is rabolom tovább időtöket, hozom a recept jellegű írásomat. Ezt nehezebb megtenni, mert semmit nem mértem ki, hanem csak úgy saccra adtam a keverőtálba.


Hozzávalók:
1/2 kg liszt,
3 krumpli megfőzve, szétnyomva,
1 cs. porélesztő,
3 kanál tejföl,
100 g. vaj,
kis csokor medvehagyma,
1 mokkáskanál őrölt bors,
1 kávéskanál só,
1 kanál mustár,
1 üveg (2 dl.) napon szárított paradicsom, rozmaringos, fokhagymás olajban eltéve,
1 dl száraz fehérbor,
kevés víz



A krumplikat megfőztem, szétnyomtam, a vajjal, és a tejföllel összekevertem. A lisztet összekevertem a porélesztővel, majd hozzáadtam a krumplis keveréket, (ha van maradék krumplipüré, az is használható hozzá) az apróra vágott medvehagymát, (újhagyma is adható helyette) megsóztam,
 jól megborsoztam, mustárt adtam hozzá, és a napon szárított paradicsom rozmaringos, fokhagymás fűszerolaját is beletöltöttem ( kb. 3 evőkanálnyit) (ősszel 2 dl-es üvegekben tettem el aszalt paradicsomot, különféle fűszerezésű olajban) Összegyúrtam, és fél óráig kelesztettem.
Kilapogattam, (nem nyújtottam) majd korongokat szaggattam belőle melyek közepébe aszalt paradicsomot tettem. Golyókat formáltam belőle, majd egymás mellé téve kerek, teflonos sütőformába tettem. Mivel a tészta olajat is tartalmazott, sütőpapír nem kellett alá. Számoltam azzal, hogy a sütés során még kel a tészta, így a golyóbisok összetapadnak, de tördelhetők maradnak. Tetejét megkentem tojással, majd sütőben 200 fokon megsütöttem. 




Ha valakinek nincs napon szárított paradicsomja mint nekem, megtöltheti kolbász kockákkal, virslivel, kockázott parizerrel, vagy bármi mással. Nagyon hamar elfogyott ismét. Ha kicsit távolabb tesszük egymástól a golyócskákat, nem egyben sülnek meg, hanem önállóan. Mindenkinek ízlésére bízom, hogyan készíti, de ez most tálalás szempontjából látványosabb lett. Nyugodtan az asztal közepére lehet tenni úgy, hogy mindenki elérje, és kedve szerint törjön magának belőle.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése