2014. augusztus 27., szerda

Paradicsomsaláta, hámozott paradicsomból.


Gondolkodtam, - mert ritkán azt is szoktam - hogy megosszam-e legutolsó salátám elkészítési módját. Mivel új a módszer, érdeklődésre tarthat számot, a leírás közzététele mellett döntöttem.
Miben más, mint az eddigiek? Abban, hogy hámozott paradicsomot használtam. Az utóbbi időben, sokszor dolgoztam már a héjától megfosztott paradicsommal, és mivel imádom a parisalátát, megpróbáltam ezt is. Megérte!
A paradicsom héja sajnos emészthetetlen, és az elkészült ételekben éktelenkedő paradicsomhéj, még nem is esztétikus. Főzésnél nem esik szét, összepöndörödött állapotban, többnyire a tányér szélére kerül. 
Az utóbbi idők legszebb paradicsomjait vásároltam nemrég. Szép, nagyobb méretű tojásdad gyümölcsök, húsosak, kevésbé levesek, egyszóval a tökéletes paradicsomok, szinte már a paradicsomból. Hasonlítanak az én Lucullus paradicsomjaimra, csak nagyobbak. Befőzőparadicsomként vettem, de ez nem zárja ki azt, hogy bármi mást csináljak belőle. Például paradicsomsalátát, amire nyáron, meglehetősen sűrűn támad hajlandóságom. Idén sem tudom megszámolni kezeimen, hányszor készült már különféle ízesítéssel, és más-más hozzávalókkal, de ha minden paradicsomsalátámról beszámolnék, azzal lenne tele blogoldalam.


A paradicsom hámozása rendkívül egyszerű. Kereszt alakú bevágás rajta, majd megy forró vízbe. Rövid ott tartózkodás után hideg vizes fürdő következik, és a héja könnyen lehúzható. Mivel szerintem úgy könnyebb, én előtte a csumáját is kivágom. Az így meghámozott paradicsom, minden étel készítésére kiválóan használható, így salátáéra is. Télre konzervként is elrakható. 
A meghámozott paradicsomokat vastagabb szeletekre vágtam, enyhén megsóztam, almaecetet, olívaolajat, kevés szorbitot (cukor is jó hozzá) valamint félkarikákra vágott póréhagymát tettem hozzá. Azonnal fogyasztható!


Bár már az előzőleg leírtakból kiderült, lássuk mikből készült:

Tojásparadicsom (jó a Lucullus, és a San Marzano fajta is)
póréhagyma, só, szorbit vagy cukor, kevés almaecet, valamivel több extra szűz olíva olaj.



A San Marzano, és a Lucullus fajták a legízletesebbek közé tartoznak, valamint a legjobban feldolgozhatóak is. A hámozott paradicsom konzervekben többnyire ezeket találjuk, valamint a napon szárított paradicsomot is leginkább ezekből készítik. 
Mint kiderült, salátának is kitűnőek!

Miközben a paradicsomsalátámról írtam, a híres Spanyol kisvárosban Bunolban, lezajlott a La Tomatina fesztivál. Tudjátok. Az ahol több tonna paradicsomot hajigálnak egymáshoz a jókedvű fesztiválozók. Ott lenne a helyem! Imádom a paradicsomot, és biztosan a Paradicsomban érezném magam. Valószínű el is dobnék néhányat, de egy jó adag salátának valót megmentenék. Ez hétszentség!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése