2015. március 12., csütörtök

Gyulai apró pacsenye


Gyulaiként, lelkes lokálpatriótaként mivel mással dicsekedhetnék. Egy valódi gyulai módra készített apró pecsenyével, aminek egyik alapanyaga a méltán híres gyulai szárazkolbász.
Ezzel készítettem ezt a finom ételt, valamint azzal a Soós száraztésztával, amit a minap nyertem receptjeimmel. Maradt még, így valószínű még több receptem alapanyaga is lesz ez a tésztaféleség! 
A gyulai kolbász igen sokoldalú alapanyag. Kitűnő füstös aromája sok ételt varázsol egyedivé! Az apró pecsenyémet így készítettem: 


Hozzávalók:


1 kanál mangalica zsír,
60 dkg. sertés lapocka,

1 szál gyulai kolbász,
1 fej vöröshagyma,
3 gerezd fokhagyma,
1 db. kaliforniai paprika,
2 db. hámozott paradicsom,
1 kávéskanál őrölt pirospaprika,
só, frissen őrölt bors,
kevés őrölt kömény.

A zsíron a hagymát megdinszteljük, majd hozzáadjuk a kockákra vágott húst, a feldarabolt  paradicsomot, a fokhagymát, és az apróra vágott paprikákat.  Őrölt paprikát teszünk hozzá, majd összekeverjük. Sóval, borssal, köménnyel ízesítjük. Összekeverjük, majd a karikára vágott kolbász is hozzákerül. A kolbászt a legvégén adjuk hozzá, mert ez minden előkészítés nélkül is fogyasztható. Ha korán adjuk az ételhez szétfőhetnek a vékony kolbászkarikák, ha későn, nem adja át a kitűnő aromát az egész ételnek. 

Gyulán, hazámban ez ismert, kedvelt étel. Érthető módon a helyi vendéglátók is igyekeznek kihasználni kitűnő hungarikumunk különleges adottságait.


Eddig még nem említettem az étel másik hozzávalóját a főtt tésztát, amit a Soós manufaktúrának köszönhetek. Nem kártyán, de nyertem, mégpedig receptjeimmel. Miért a kagylót választottam mellé? Imádom a szaftos ételeket, márpedig a gyulai apró pecsenye pikáns, kolbászos, füstös szaftjáról híres! Ezt a kitűnő szaftot viszont a tészta közvetíti legkönnyebben a szánkba. Olyan tészta, ami minél több szaftot hordoz magán. Volt miből választani, így a kagylót preferáltam.

A lényeg a lényeg! Igen finom egytálétel, és mivel a világhíres kolbászunk egyenlőre megmenekült, reméljük nincs olyan világméretű válság ami bedarálná a gyulait! Bár darálva sem rossz! Én már kipróbáltam.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése