2015. április 21., kedd

Narancsos - áfonyás kuglóf.


Van még egy adósságom. Ezt a produkciót nem én varázsoltam a húsvéti asztalra, hanem Párom. Ő amellett, hogy minden ételek nagy tudora,  egyre nagyobb gyakorlatot szerez a különféle sütik készítésében is. Én pedig ott téblábolok a környéken, és időnként belevakítok a szemeibe. Fényképezek, és a jó fotóhoz fény kell. A fényhez, pedig vaku. Mivel én meg gasztroblogger vagyok természetes, hogy minden kaja ami a tőlem 100 méteres körzetben készül, előbb-utóbb felkerül blogomba is. A kaja pedig bármilyen légyen is az,  elfogadható képek nélkül nem létezik a közönség számára. Csak akkor, ha a kártyáról végre a monitorra is kerül, mindenki örömére. Mivel többnyire végigkísérem a munka folyamatát, elég előkaparni emlékeim közül a mozzanatokat, de most a kinyomtatott recept is a rendelkezésemre áll. A változtatásokat, pedig tudom fejből. Mert vannak bőven az eredeti nyomtatott recepthez képest. 
Nejem sem ragaszkodik feltétlenül az írott szóhoz.
Csapjunk bele akkor a sütőporos lisztbe, és jöjjön a recept! Természetesen a javított verzió, mivel nem teljesen úgy készült a süti, mint azt a papírra eredetileg nyomtatták. Nejem jól az agyamba véste mit változtatott az eredethez képest, így az eredetivel nem foglalkoznék! Ami most következik az biztos, ki lett próbálva. A bögréket is felejtsük el, mert mind más űrméret, így inkább súlyban lesznek leírva a mennyiségek. 

Hozzávalók:

3 doboz natúr joghurt, esetleg  kefír (3x 150 g.)
15 dkg kristálycukor,
6 tojás,
csipetnyi só,
15 dkg. olvasztott vaj,
30 dkg liszt,
4 kanál kakaópor,
1 csomag sütőpor,
2 narancs,
10 dkg. aszalt áfonya.



Elkészítése: A tojásokat robotgéppel a cukor hozzáadásával habosra keverjük. Hozzáadjuk a joghurtot, majd az olvasztott vajat. A lisztet a sütőporral elkeverjük, majd a tojásos masszához adjuk. Beleszórjuk az áfonyát, és az apróra vágott narancsot, majd jól összeforgatjuk. Kivajazott, teflonos koszorú formába öntjük a massza felét, a maradékba kakaóport teszünk. Ezt is a formába öntve ujjunkkal, vagy kanál nyelével megmárványozzuk. (kereszt, és hosszanti irányban áthúzogatjuk) Előmelegített sütőben 180 fokon 30 perc alatt sütjük meg. Nem árt a tűpróba sem mielőtt a formából kiborítanánk. Várjuk meg, míg a formában hűl ki. A süti tetejét megszórhatjuk kakaóporral, porcukorral is. 




Gondolom a süti fotójából is látszik, hogy a húsvéti asztalra került. A fotón az alkalomhoz illő tárgyak is előfordultak, hiszen Húsvét volt. Ilyenkor pedig előkerül az is amivel, és amiért locsolkodok, mert én is pasiból vagyok. A lányokat meg nem hagyhattam hervadásnak indulni.
És mivel úgyis nálam volt kedvenc képítőm, a kertben virágzó fákról is csináltam egy fotót.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése