2015. július 19., vasárnap

Snidlinges, fokhagymás padlizsánkrém.


Majdnem elfelejtettem! Elkészítettem egy pályázatra a zöldséges, padlizsánkrémes tésztámat, de mivel akkor a padlizsánkrémből többet is csináltam, és az önálló étkezésre is alkalmas, néhány reggelire, vacsorára megoldódott a nemzetközi kajakérdés. Akkor elfelejtettem írni róla, de szerencsére eszembe jutott elmaradásom. Most tehát pótolom!
A padlizsán (törökparadicsom, tojásgyümölcs) világszerte ismert zöldségféle, de főként a Balkánon, és a Közel - Keleten vált az egyik legnépszerűbb alapanyaggá. Ezen a környéken ismerik a legtöbb padlizsán alapú ételt is. Erdélyben, Román nyelvterületen vinettaként lehet megvásárolni, szinte mindenhol, akár az út menti alkalmi árusoktól is. Tökéletes salátákhoz, lecsós ételekhez, de különféle kitűnő krémek is készíthetők belőle. 
Készítettem többször Francia lecsót (ratatouille)   balkáni gyuvecset,  és padlizsánt tartalmazó ajvárt, avagy zakuszkát, többféle salátát, de most sem csalódtam az újabb pikáns padlizsánkrémben, ami amellett, hogy rendkívül egészséges, finom is volt. A múlt idő természetes, hiszen apró feledékenységem miatt, mire erre az írásra került a sor, cikkem alanya már az örök vadászmezőkre költözött! Mondhatnám úgy is, hogy elfogyott. Az is igaz, hogy nem csináltam belőle több liternyit. De amennyit készítettem, az isteni volt!
Kevesen tudják, hogy a padlizsánt egyes nyelvterületeken a szerelem almájaként ismerik. Édeskés íze miatt könnyen függővé teszi fogyasztóját, rostokban nagyon gazdag, élettani hatásai kiválóak. Alacsony energia tartalma miatt kiváló diétás alapanyag, erős máj, és vesetisztító hatása van. Az is ismert róla, hogy elősegíti a méregtelenítést, vízhajtó, emésztést serkentő, vérképző, bélgyulladás, és puffadásgátló. Gazdag ásványi anyagokban, nyomelemekben, és vitaminokban. Mikor ennyi csupa szépet olvasunk róla, már összefut a nyál szánkban. Még nekem is írás közben!
A sok szép, és jó után lássuk a lényeget, magát a receptet!

Hozzávalók:


3 db. padlizsán, 
1 fej fokhagyma, 
1 kis csokor snidling, 
só, őrölt bors, 
olíva olaj.

A padlizsánt megszurkálom, majd sütőbe teszem 200 C° hőmérsékletre kb. 20 percig. (kisebb mennyiség készítésekor a padlizsánt elég félbevágni, enyhén megsózni, olajjal megcsepegtetni, és mikrózni kb. 5 percig. A fokhagymát félbevágom, szintén enyhén megsózom,olajozom, és azt is a padlizsán mellé teszem a sütőbe, vagy a mikróba. Mikor a padlizsán belseje magsült, kicsit hűtök rajta, majd kikanalazom a húsát. A fokhagymagerezdeket is kinyomom a héjából. Kevés olíva olajat töltök hozzá, enyhén sózok még rajta, borsot őrlök rá, hozzáadom az apróra vágott snidlinget, és villával összetöröm. Mások turmixolják, de én ezt nem tartom szükségesnek.



Ugye milyen baromi egyszerű? Ez pedig csak egyik módja a padlizsánkrém számtalan elkészítési lehetőségének, de nem fogsz csalódni. Van ahol kevernek hozzá joghurtot, koriander zöldet, esetleg mentát, kevés csilit, a fokhagyma viszont minden receptben szerepel. Kisebb, nagyobb mennyiségben, de mivel én szeretem a fokhagymát, többet tettem bele lehet az átlagosnál. Nem bántam meg! Csak az a kellemetlen, hogy gyorsan elfogyott. Az viszont vigasztal, hogy a kora ősz a padlizsán igazi szezonja, így lesz még időm elkészíteni, akár más módon is újabb padlizsánkrémemet. 
Akkor megint jól lakhatok vele!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése