2016. január 11., hétfő

Almás túrótorta.


Szerencsém van, mert most átvette hitvesem feladataim nagy részét. Tudvalevő, hogy az ételek leírásának elmulasztása, komoly elvonási tünetekkel járna számomra. Mivel egy hónapja lesérültem, a kerekes székkel a főzés jelenleg képtelenség számomra. Bízom benne, hogy ez az állapot nem fog örökké tartani, viszonylag hamar, újra teljes értékű, és minőségű használható gasztroblogger leszek. Addig is van, aki ellásson feladattal. Én meg nagyon szívesen eleget teszek a kihívásoknak, akár ebben a formában is. Nálunk, a hétvége az alkotás ideje. A finom ételek készítését, igenis alkotásnak tekintem!
Nem csak finomnak, mutatósnak is kell lennie az ételnek, hogy mind ízben, mind látványában kielégítse az éhes kóstolót. Nejem, pedig nem csak az ízek, hanem a látvány kiemelkedő mestere is. Nem ad ki keze alól fércmunkát. Látom rajta, mert mikor hozzákezd, akkurátusan megtervez mindent, összpontosít, figyelmesen elolvassa a receptet, (ha valaki másét használja) és közben megossza velem is aggodalmait. Leginkább akkor mérgelődik, ha pontatlan recepttel találkozik. Előfordul sajnos sokszor! Magam is sűrűn találkoztam már olyanokkal, akiknél nem a recept minősége, hanem a mennyisége a legfontosabb. Ezért a közelmúltban fájó szívvel. de megváltam attól az oldaltól, ahol színvonal alatti receptek is megjelentek. Én, bár igen sok recepttel ajándékoztam már meg olvasóimat, csak olyan írást merek feltölteni, ami könnyen érthető, főleg pontos a mennyiségek tekintetében.
Ezen a blogoldalamon, több fázisfotóval is szoktam illusztrálni ételeim elkészítését, mert az emberek nagy többsége vizuális, szereti képeken is látni az elkészítés menetét. Van, ahol csak a recept olvasható, mindössze egy fényképpel. Fotózni viszont ideiglenes közlekedési eszközömből is tudok, tehát dombon a tanya. 
Mikor láttam nejem készülődését, természetesen minden kérdésemre kimerítő választ adott, így gondolatban részt vettem a munkában. Le is írtam részletesen a folyamatot.

Hozzávalók 25 cm.- es kapcsos formához:


Az omlós tésztához:
150 g. liszt,
40 g. cukor,
fél citrom reszelt héja,
100 g. vaj,
2 tojás sárgája.

a krémhez:
2 tojás sárgája, + 4 fehérje,
500 g. túró,
3 alma,
4 kanál cukor,
1 csomag vaníliás cukor,
1 csomag vaníliás pudingpor,
kevés citromlé,
(adható hozzá mazsola is, ízlés szerint)



A lisztet, a cukrot, a feldarabolt vajjal, a reszelt citromhéjjal, valamint 2 tojás sárgájával omlós tésztává gyúrjuk, majd 20 percen keresztül hűtőszekrényben pihentetjük. 
25 cm.-és teflonos, kapcsos formát kivajazunk, kilisztezünk, majd a kinyújtott tésztát belesimítjuk, széleit megformáljuk. A tésztát villával megszurkáljuk, és előmelegített sütőben, 10 - 12 perc alatt elősütjük.
Sütés közben az almát meghámozzuk, ízlés szerint feldaraboljuk, kevés citromlével összeforgatjuk. Ezután összekeverjük 2 tojás sárgájával, a cukorral, a tört túróval, 1 csomag vaníliás pudingporral, valamint a felvert tojás fehérjékkel. A keverékbe vaníliás cukrot is keverünk. 
A tölteléket, a közben megsült, majd kihűlt omlós tésztára simítjuk, és újból a sütőbe tesszük mindaddig, míg egyenletes aranybarnára nem sül a teteje. 
Kihűlés után eltávolítjuk róla a formát, és szeleteljük.
Tejszínhabbal vagy porcukorral szórva is tálalhatjuk, de azok nélkül is nagyon finom!




Kell ehhez hozzáfűzni valamit? Challenge completed!



3 megjegyzés:

  1. Kedves Laci, szívemből szóltál, mivel én sem szeretem a "fércmunkát", így minden soroddal egyetértek. A recept kiváló, köszönöm szépen, hogy feltetted. Most hétvégén ez lesz a desszert nálunk. Kívánom, hogy még sok ehhez hasonló fínomságot alkossatok a feleségeddel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük a biztatást, és igyekszünk hasonlóan jó receptekkel meghálálni az olvasók figyelmességét!

      Törlés
  2. Köszönöm szépen,biztos kifogom próbálni.

    VálaszTörlés