2013. március 23., szombat

A töltött bagett, ismét tarolt.

Nagy öröm, egy recepttulajdonosnak, ha más is elkészíti az általa kigondolt étket. Még ha saját párja teszi is ezt. Tudom, hogy rajta kívül is sokan kipróbálták már, és örömömre, sehonnan nem kaptam negatív visszajelzéseket.



Ilyen lett elsőre.

Több mit öt éve, ez volt az első komolyabb receptes sikerem. Már írtam róla kísérleteim közt, de újra aktuális lett a téma. 
Itt olvashatsz kísérleteimről.


Ez már az új verzió.
Vendéget vártunk. Számunkra, tán az egyik legkedvesebbet. Illik készülni, és Nejem ki akart tenni magáért, még, ha a maga egyszerű lehetőségeivel is. Eszébe jutott az általam kitalált, kicsit macerás, de nagy sikerű kaja, a töltött bagett. 
Kíváncsian figyeltem, hogyan készíti el. Felajánlottam segítségemet, de nem élt vele. Ennek ellenére, (vagy talán ezért) tökéletesen sikerült a végeredmény.
Szemre látványos, és végtelenül egyszerű, finom vendégváró. Bármivel tölthetitek! Csupán fantáziátokra van bízva. Én magam is nagyon sokféleképp készítettem már. 
Töltöttem bolognai raguval, csilis, babos, kukoricás, mexikói töltelékkel, kenőmájas, főtt tojásos krémmel, de megpróbáltam már zselatinos, franciasalátás töltelékkel is. Egy lényeges dologra viszont felhívnám figyelmeteket. A bagettekből kinyomott puha bélés, ekkor kerül újrahasznosításra. Belekerül a töltelékbe. Először viszont ki kell nyomni a bagettből. Eljutottam arra a pontra, amikor lépésről, lépésre bemutatom, hogyan kell nekikészülni.

 
A bagetteket nagyobb darabokra vágjuk. (akkorákra, hogy biztonsággal ki tudjuk nyomni a közepét) Ha ügyesebbnek érzed magad, vághatod félbe, de harmadolhatod, vagy negyedelheted is. Ennél kisebbre nem tanácsos vágni, mert nem lehet szépen szeletelni! A bagett héja mellett belülről körbevágjuk vékony pengéjű késsel, majd fakanál nyelével kinyomjuk a belét. A tölteléknek való nagyobb tálban, kis tejbe, be is áztathatjuk.

Ha levágod a bagett végét, az is belekerülhet. (Ezt tanácsos nagyon felaprózni, mert nehezebben puhul meg) A bagett bélhez tehetünk ízlés szerint bármit. Ha kevésnek találod a tölteléknek valót, nyugodtan lehet kenyeret is hozzáadni. A töltelék, úgysem vész kárba, mert a maradék, szendvicskrémként felhasználható. Ha sikerült megtölteni a kivájt bagetteket, sütőtálban sorba rakva, rövid ideig, fólia alatt sülhetnek. Meg lehet szórni reszelt sajttal is, de nem muszáj.


Melegen, nehezebb szeletelni.
Fontos dologra hívnám fel a figyelmet! Tanácsos, előre gondolkodni. A szeletelést, hidegen, sokkal szebben lehet elvégezni. Melegen, nem áll annyira össze a töltelék, és sokkal vastagabb szeleteket lehet vágni anélkül, hogy deformálódnának. Hidegen, akár 1-1,5cm-es szeletek is készíthetők, és így szebben sikerül a tálalás. Nem beszélve arról a tényről, hogy elő tudunk készülni a vendégek fogadására már az előző napon, és nem kell kapkodni.



Hidegen könnyen szelhető,
szép vékony szeletekre.
Húsvét közeledtével, bátran ajánlom vendégváróként a töltött bagettet! A sonkából, tojásból, kolbászból is bátran tehettek a töltelékbe. Tanácsos viszont a tölteléket megkóstolni. Az alapanyagok, nagyobb részben fűszerezettek, így nem minden esetben kell sózni, borsozni. Nem fogtok csalódni. 
A legfontosabb viszont, hogy vendégeitek is kitűnő falatokat kapnak, ami a háziasszonyt (háziurat) dicséri.






6 megjegyzés:

  1. Még egy Blog, amit örömmel olvasgatok :)) Most akadtam rad :)) Köszönöm :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én köszönöm! Nemrég kezdtem hozzá, de úgy látom, van értelme csinálni. A visszajelzések is nagyon jól esnek.

      Törlés
    2. Van értelme biza István,nagyon jó és szórakoztató,köszönjük.

      Törlés
  2. Hoffmanné Aliz2013. 08. 06. 23:58

    Tetszik az oldal.Ötletedből adódóan a paradicsom már nálam is aszalódik.


    VálaszTörlés